SEO (Arama motoru optimizasyonu), bir web sitesinin hedefleri doğrultusunda arama motoru sonuç sayfaları üzerinde (SERP) daha görünür olmasını, daha çok trafik, daha çok kazanç sağlamasını hedefleyen çalışmalar bütünüdür. Bu hedefler doğrultusunda yapılan SEO çalışmaları içerisinde birçok alt alanı barındırır. Tüm bu çalışmalar uzun bir uğraş gerektirir.
Arama motoru optimizasyonu (SEO) yapılırken daha hızlı verim alabilmek, kaliteli sonuçlar elde edebilmek için dikkat edilmesi gereken adımlar bulunmaktadır. Biz de SEO’nun nasıl yapılacağı konusunda sizlere net bilgiler vermek için oluşturduğumuz SEO yapılacaklar listesi ile, SEO nasıl yapılır? ve SEO yaparken nelere dikkat edilmelidir? konularına değineceğiz.
Rehber içeriğimizde yer alan SEO adımları;
SEO için yapılması gerekenler listesinde yukarıda bahsi geçen optimizasyon adımlarından bahsedeceğiz. Bu adımların altında yatan önemli hususları inceleyerek rehber niteliğinde SEO yapılacaklar listesi oluşturacak, SEO’nun yapım aşamalarını profesyonel bir şekilde sizlere sunacağız. Bu sayede SEO çalışmaları sırasında kafa karışıklığına fırsat vermeden tüm profesyonel yöntemleri ve SEO yaparken dikkat edilmesi gerekenleri bir arada görmüş olacağız.
Bu Yazıda Nelerden Bahsedeceğiz?
SEO için neler yapılmalı gelin hep birlikte inceleyelim.
Not: SEO nasıl yapılacağını anlattığımız her bir maddenin altında, o madde ile ilgili rehber içeriği bulabilirsiniz.
Temel SEO; bir web sitesinin açıldığı andan itibaren muhakkak yapılması gereken hayati unsurları içinde barındırır. Adından da anlaşılacağı gibi SEO yapmanın temelini oluşturan bu detaylar SEO çalışmalarına önem versin ya da vermesin tüm web siteleri adına temel ihtiyaçtır.
Temel SEO alanında kısa kısa 7 maddeyi inceleyeceğiz;
Bir web sitesinin internet yolculuğuna başlaması ve ayakta durabilmesi adına arama motorlarına kayıt olmak şartır. Arama motorlarının dizinlerinde yer almayan web siteleri adeta ölü demektir. Google Search Console, Yandex Webmaster ve Bing Webmaster kayıtlarınızı tamamlayarak internette var olun! Eğer arama motorlarına kayıt olmadıysanız SEO yapma adımlarının devamını okumaya geçmeden konu hakkında bilgi veren rehber içeriklerimize göz atmalısınız.
Google search console kayıt olmak için; Google Search Console Kaydı Nasıl Yapılır? yazımızı inceleyebilirsiniz. Google SEO çalışmaları adına çok önemli olan bu adımı atlamadan hemen tamamlamalısınız.
Google Search Console Hataları ve Çözüm önerileri için de yazımızı ziyaret edebilirsiniz.
Search console nasıl kayıt olunur? Video içeriğimiz;
SEO yapmak zor olsa da verileri takip etmek daha da zor olabilmektedir. Bu nedenle veri takip araçlarını kullanmayı unutmamalısınız. Google analytics web site verileri toplamak ve site sahiplerine ziyaretçileri ile ilgili bilgi vermek adına muhteşem bir araçtır. Web sitenizi açar açmaz Google analytics kurulumunuzu gerçekleştirin ve istatistiklerinize önem verin. Ayrıca Yandex Metrica aracı ile de verilerinizi ikinci bir elden toplayabilirsiniz.
Google Analytics Nedir? yazımıza da göz atmanızı tavsiye ederiz.
Google Analytics nasıl kurulur? Video içeriğimiz;
WordPress dünya üzerindeki sitelerin yarısından çoğuna ev sahipliği yapmaktadır. Eğer sizlerde wordpress ile bir site yönetmekte iseniz kesinlikle SEO eklentilerinden yararlanmalısınız. WordPress SEO çalışmalarınıza büyük faydası olacak olan Yoast SEO, Rank Math SEO, All in One SEO Pack gibi üst düzey ve ücretsiz eklentiler ile sitenizi güçlendirmeyi sakın unutmayın!
WordPress Eklentileri Nedir? yazımıza göz atabilirsiniz.
Ayrıca WordPress SEO Rehberi yazımızı da incelemek isteyebilirsiniz.
Site haritaları, web sitenizde yer alan tüm URL’lerin en kolay şekilde bir arada görüntülenmeleri için tasarlanmıştır. Arama motoru botları tarafından sitenizin eksiksiz olarak taranması adına sitemap oluşturulması ve webmaster araçları ile arama motorlarına gönderilmesi gerekir. Site haritalarınızı eklentiler ile oluşturmanız da mümkündür. Unutmayın site haritanız olmadan görünmez olabilirsiniz!
Site haritalarınızı oluşturmak için aşağıda yer alan içeriklerimize de göz atabilirsiniz;
WordPress Sitemap Nasıl Oluşturulur?
Resim Site Haritası Nedir? Nasıl Kullanılır?
Robots.txt dosyası web siteleriniz içerisinde arama motorlarının özgürlük alanlarını belirlemenizi ve hangi işlemleri gerçekleştirebileceklerini onlara söylemenize olanak sağlar. Siteniz adına robots.txt dosyanızı eksiksiz olarak oluşturun ve doğruluğundan emin olun.
Robots.txt dosyası ile ilgili daha fazla bilgi almak için; Robots.txt Nedir? Nasıl Düzenlenmelidir? yazımızı sizlere tavsiye ederiz.
Google, arama motorları arasında en büyük paya sahip olanıdır. Neredeyse internet kullanıcılarının %97’si Google arama motorundan yararlanır. Hal böyle olunca burada yer almak büyük önem arz eder. Google Search Console’da yerinizi alın, sitemap ekleme işlemlerinizi gerçekleştirin ve kapsam hatalarınızı kontrol edin. Böylece Google sizi daha çok sevecek!
Google Search Console Nedir? yazımıza da göz atmak isteyebilirsiniz.
İndekslenmek arama motorlarında artık var olduğunuz anlamına gelir. Web sitenizin ve içeriklerinizin indekslendiğinden emin olun, arama sonuçlarında yer aldığınızdan emin olun ve her yeni oluşturduğunuz içerikten sonra kesinlikle web master sistemleri ile dizin ekleme işlemlerinizi yenileyin!
Google index durumlarınızı gözden geçirmek ve kontrol etmek için, dizin hatalarınızı ortadan kaldırmak için, Google Search Console Dizin Hataları Rehberi yazımıza göz atabilirsiniz. Ayrıca Hızlı index almak için Google indexing API yazımıza da göz atabilirsiniz.
Kapsam hataları ile ilgili video içeriğim;
Anahtar kelime sizleri kullanıcıların arama sorguları ile paralellik göstermenizi ve hedef kitlenize daha kolay ulaşmanızı sağlar. Bu nedenle web siteniz ve içerikleriniz adına seçtiğiniz anahtar kelimeleriniz çok önemlidir.
Anahtar kelime araştırmasında dikkat etmeniz gerekenler;
İnternet şüphesiz ki en yoğun rekabet ortamlarından birisine sahip. Sizler de web sitenizde sunacağınız hizmetler ve ürünleriniz için birbirinden dişli rakipler ile çekişeceksiniz. Rakiplerinizi belirlemek ve onları analiz etmek hem anahtar kelime seçimlerinize hem de çalışma planlarınıza hız katar.
Web sitenizi ve hizmetlerinizi ilk bakışta tanıtacak ve hedeflerinizi belli ana kelimeler belirlemelisiniz. Bu ana anahtar kelimeler sizlerin hedeflerinizi ve ürünlerinizi temelden temsil etmelidir. Rakipleriniz ile çekişebilmek ve sektörde yer edinebilmek adına anahtar kelimenizi özenle belirleyin.
Anahtar Kelime Nasıl Belirlenir? Nasıl Kullanılır? yazımıza da göz atmak isteyebilirsiniz.
Anahtar kelime analizleri ile ilgili video içeriğim;
Temel anahtar kelimelerinizin yanı sıra uzun kuyruklu anahtar kelimeler belirleyerek kullanıcılara ulaşmak adına seçeneklerinizi çoğaltın. İçerikleriniz için anlamsal ve uzun kuyruklu anahtar kelimeleri belirleyin bu kelimeleri düzenli olarak güncelleyiniz.
Long-tail anahtar kelimeler ile ilgili daha fazla bilgi almak için; Uzun Kuyruk Anahtar Kelime (Long Tail) Nedir? Avantajları Nelerdir? Nasıl Seçilir? yazımızı ziyaret edebilirsiniz.
Belirlediğiniz anahtar kelimeleriniz ve oluşturacağınız anahtar kelimeleriniz belirli bir hiyerarşik düzene sahip olmalıdır. Ana hat kelimelerinizi uzun kuyruklu kelimeleriniz takip etmeli ve içeriklerinizin sahip olduğu hiyerarşik düzen çerçevesinde anahtar kelimelerinizi düzenleyin. İçeriklerinizi de bu sıra ile oluşturun.
Sizleri hedeflerinize ulaştıracak olan en büyük faktör ziyaretçi sayılarınız ve etkileşim oranlarınızdır. Kullanıcıların en çok kullandığı arama sorgularına hakim olun ve bu arama sorgularını sektörel ve hedefleriniz bazında analiz edin. Bu sayede kullanıcılarınızı ilk önce ziyaretçiye daha sonra da müşteriye dönüştürmek adına avantaj sağlayın. Ayrıca kullanıcın kullandıkları anahtar kelimeleri niyet bazlı olarak analiz edin ve kullanıcı arama niyeti ile hedef sayfaların örtüşdüğünden emin olunç
Her bir anahtar kelime, arama hacmi ve arama zorluğu olarak iki önemli metriği içerisinde barındırır. Yüksek hacimli anahtar kelimeler genellikle zorluk derecesi yüksek kelimelerdir. İlk etapta anahtar kelime seçimi yaparken yüksek zorluk derecesine sahip kelimelerden uzak durunuz. Orta hacimli ve orta zorluğa sahip kelimelerde sıralama kazanmaya çalışın.
Bir web sitesi oluşturmak için hazır şablonlar kullanmak popüler ve kolay olsa da işin arka planına bakıldığı zaman birçok teknik detay olduğu görülmektedir. SEO çalışmalarında da bu teknik detayların önemi hem kullanıcı deneyimi oluşturabilmek hem de markaya yakışır bir hizmet sunabilmek adına yadsınamayacak derecede çoktur.
Teknik SEO konusunda dikkat edilmesi gereken 13 detay bulunmaktadır;
Açtığınız web sitelerinizde HTTPS uzantısı kullanmaya özen gösterin. HTTPS uzantıları arama motorları tarafından web sitenizin daha güvenilir olduğunun anlaşılmasına olanak tanır. Bu sayede web siteniz kalite puanı olarak yükselir ve SEO çalışmalarınıza destek olur. HTTP uzantılı web sayfalarınız var ise bu problemi hemen düzeltin ve SSL sertifikalarından faydalanın.
SEO çalışmaları sırasında her zaman ulaşılabilir olmak çok önemlidir. Durum kodları da web sayfalarınızın bağlantı sırasında ulaşılabilir olup olmadığını ifade eder. Düzenli olarak sayfalarınızın HTTP durum kodlarını kontrol edin. Bu sayede sunucularınızda ne sıklıkla hata alındığını anlayabileceksiniz. 4xx veren sayfalarınızı tespit edebilecek ve yönlendirme zincirleni geç olmadan fark edeceksiniz.
Durum kodlarınızı kontrol etmek için Batuhan Durmaz tarafından oluşturulan Kırık Link Kontrol Aracını kullanabilirsiniz.
Web siteniz içerisinde bazı durumlar aynı sayfayı tekrar oluşturmanız mümkün olabilir. Sayfalarınızın ve URL’lerinizin benzersiz olduğundan emin olun. Yinelenen içerikler web sitelerinin en büyük düşmanlarıdır ve optimizasyon çalışmalarında sizlere çok büyük zarar verir.
Yinelenen sürümlerinizi kontrol ettikten sonra yapmanız gereken şey canonical etiket yapınızı kontrol etmek olacaktır. Tekrar eden sürümlerinizden/sayfalarınızdan asıl olanı seçmek için canonical etiketlerinizi kullanın. Diğer sayfalarınızda ise self-canonical etiket kullanımını hayata geçirin. Google search console kapsam raporlarından hariç bırakılan URL’lerinizi inceleyin ve canonical ile ilgili sorunlar var ise canonical URL’lerinizi tekrar gözden geçirin.
Web sitenizi ne kadar detaylı ve özenli hazırlasanızda ilerleyen süre zarfında hataların boy göstermesi muhtemeldir. Web sitenizi sürekli olarak teknik analizlere sokun ve ortaya çıkan hataları not alın. En kısa süre içerisinde bu hatalardan kurtulun ve arama motorlarına kalitenizi gösterin. Tarama hataları, Kapsam hataları ve İçerik hatalarına dikkat edin.
Sitenizin açılış ve yüklenme hızı kullanıcı deneyimi açısından oldukça önemlidir. Yavaş yüklenen sayfaları hem kullanıcılar hem de arama motorları sevmez. Bu nedenle siteniz ne kadar hızlı ise sıralamanız o kadar yüksek olacak demektir. Site hızlarınızın önünde engel olan kodlama yığınlarını, görsel hataları ve sunucu doygunluğunuzu düzeltin, sitenizi kullanıcılarınız için en hızlı hale getirin. Özellikle Haziran 2021 tarihinden itibaren geçerli olmaya başlayan Core Web Vitals kriterlerine dikkat edin. Console üzerinden sayfa deneyimi alanını sıkça kontrol edin.
Core Web Vitals ile ilgili video içeriğim;
03 Mart 2022 tarihinde yapılan güncelleme ile “Masaüstü Deneyim” metrikleri de SEO çalışmalarına direkt etki eden kriterlerden biri haline gelmiştir. Bu nedenle Google Search Console üzerinde yer alan “Sayfa Deneyimi” alanında yer alan hem mobil hem de masaüstü değerlere dikkat ediniz.
Site hızı ile ilgili bilgi almak için Site Hızı ve SEO İlişkisi yazımızı ziyaret edebilirsiniz.
Site hızı iyileştirme rehberi yazımızı da inceleyerek, site hızlarınızı yükseltme konusunda bilgi edinebilirsiniz.
Web sitenizde 404 hatası içeren site olması sizler için kara bir leke olabilir. Ancak bu durum her an ortaya çıkabilir ve gözden kaçabilir. Bu nedenle kırık bağlantı kontrollerinizi sürekli olarak tekrarlayın. Ayrıca web siteniz içerisinde yer alan ve içeriklerinizi zenginleştirmek adına kullandığınız dış bağlantıların sayısını azaltın ve mümkün olan en yüksek değere sahip web sitelerine bağlantı vermeye çalışın.
Kırık linkler ile ilgili bilgi almak için Kırık Link Nedir? Nasıl Kontrol Edilir? yazımızı ziyaret edebilirsiniz.
SEO yapmak, kullanıcıya kullanıcının istediği şekilde hitap edebilmektir. Bu nedenle kullanıcı deneyimi ve niyeti SEO’da oldukça önemli bir kriterdir. Hepimizin bildiği gibi mobil cihazlar günümüzde yapılan aramaların %50’lik kısmına kaynak oluşturmaktadır. Bu oran gün gittikçe daha çok artmakta ve mobil cihazlar birinci tercih haline gelmektedir. Hal böyle olunca bir web sitesinin mobil uyumlu olması rakiplerinin önüne geçmesine olanak tanır. Ayrıca arama motorları mobil uyumlu sitelere daha çok önem göstermekte ve onları el üstünde tutmaktadır. Siz siz olun sitenizi mobil uyumlu hale getirmeden bu iş bitti demeyin.
SEO yapmak için aşırı optimize olmayın. Kullanıcıya uygun olun, hızlı olun, mobil olun!
Sayfa deneyimi Google tarafından 2021 yılı ortalarında resmileşmiş bir sıralama kriteri olarak hayatımıza girmiştir. Sayfalarınızın deneyimini iyileştirerek SEO konusunda büyük bir adım atabilirsiniz.
Sayfa deneyimini iyileştirmek için sayfa açılış hızlarınızı sürekli olarak kontrol etmelisiniz. LCP, CLS, TBT, FCP kriterlerini takip etmelisiniz. Mobil uyumlu bir yapı kullanmalı, SSL sertifikasına sahip olmalısınız. Sayfa deneyimi hakkında gerçek verilerinize Google search console>Sayfa deneyimi bölümünden ulaşabilirsiniz.
Site mimarisin, hem arama motoru botlarının hem de kullanıcıların sitenizi daha iyi anlaması ve site içi dolaşımını daha kolay bir şekilde yapması adına çok önemlidir. Menü yapınızı ve kategori hiyerarşinizi kusursuz hale getirin. Sayfalama yapılarınız için canonical ve , etiketlerinin eksiksiz olduğundan emin olun.
URL bir web sitesinin kimliğidir. Hem kullanıcılar tarafından hem de arama motorları tarafından ilk farkedilen kısmıdır. Bu nedenle URL’nizin SEO uyumlu olduğundan emin olmalısınız. URL’nizin içerisinde sayıların ve özel işaretlerinin kullanımından kaçınmalısınız. Her yeni içeriğinizin URL’sinde bu düzene bağımlı kalın ve kalıcı bağlantılarınıza özen gösterin.
SEO uyumlu URL kullanımı için ziyaret edebileceğiniz yazımız ; Kalıcı Bağlantı Nedir? Nasıl Olmalıdır?
Arama sonuçları sayfasında üst sıralarda yer alan web sitelerinin yapılandırılmış veri kullanımlarının yüksek olduğu yadsınamaz bir gerçek. Hem kullanıcı deneyimlerinizi iyleştirmek hem arama motorları tarafından sevilmek hem de arama sorgularında daha fazla dikkat çekebilmek adına yapısal veri kullanımını siz siz olun sakın atlamayın.
Yapısal veriler ile ilgili olarak bilgi alabileceğiniz blog yazımız; Yapısal Veri Nedir? Yapısal Veri İşaretlemeleri Nasıl Yapılır?
Yapısal veriler ile ilgili video içeriğim;
Web sitenizin içerisinde yer alan eskimiş içeriklerinizin veya yinelenen içeriklerinizin 301 yönlendirmeleri ile düzenlenmesi mümkündür. Kalıcı yönlendirmelerinizi düzenli olarak kontrol edin ve geçici olan 302 yönlendirmelerinizi de ayarların. Böylece link yapınız daha düzenli olacak ve yinelenen içerik problemlerinden kurtulacaksınız.
Yönlendirmeler ile ilgili daha fazla bilgi almak için 301 Yönlendirme Nedir? Nasıl Yapılır? yazımızı ziyaret edebilirsiniz.
SEO yapılacaklar listesi oluştururken On-Page SEO yani Site içi SEO çalışmalarını atlamak mümkün değildir. Site içi SEO çalışmaları Arama motoru optimizasyonları açısından SEO yapılacaklar listesi adına en önemli ve en dinamik çalışmaları içerisinde barındırır. Sitenizin kalitesini ve bulunacağı konumu doğrudan belirleyen site içi SEO çalışmalarınızı eksiksiz olarak tamamlamadan ve düzenli olarak gözden geçirmeden herhangi bir şekilde sıralama kazanmanız ve hedeflerinize ulaşmanız söz konusu olmayacaktır.
Site içi SEO çalışmalarının nasıl yapılacağı konusunda göz önünde bulundurmanız gereken 8 önemli husus bulunmaktadır;
Web siteniz ve içerikleriniz için benzersiz Title’lar oluşturmalısınız. SEO Title’lar arama sonuçlarında içeriğinizin dikkat çekmesini sağlar ve trafik kazanma oranlarınızı artırır. Yinelenen title sahibi olup olmadığınızı kontrol edin. Eğer böyle bir sorun var ise SEO başlıklarınızı benzersiz hale getirin. Anahtar kelime kullanmayı sakın unutmayın!
Title Nedir? SEO Title Nedir? Nasıl Yazılmalıdır? yazımızı ziyaret ederek, title hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.
Arama sonuçlarında siteniz ile karşılaşacak olan kullanıcıları etkilemek için saniyelerle sınırlı bir süreniz var. Bu süre içerisinde onları etkileyebilmek için meta descriptions’ları nitelikli ve can alıcı hale getirin. Anahtar kelimeleri eklemeyi unutmayın ve 120-160 kelime arasında kalmaya özen gösterin.
Meta Description Nedir? Nasıl Olmalıdır? konusundaki yazımızda buradan ulaşabilirsiniz;
Web sayfalarınız için oluşturduğunuz içeriklerinizin SEO uyumlu bir hale gelebilmesi adına içerlerinde bir hiyerarşi bulunmalıdır. Tüm içeriklerinizi oluştururken H1, H2, H3 ayarlamalarına özen gösterin. Hiyerarşik düzeni koruyun ve okunabilirlik seviyenizi yüksek tutun. Bu sayede içerikleriniz daha kaliteli hale gelecektir. İçerikleriniz için kullandığınız H1’lerin her zaman eşsiz olduğundan emin olun.
İçerik bir web sitesini ayakta tutacak etkenlerin başında gelmektedir. İçeriklerinizi oluştururken konu hakkında yeterince bilgi sahibi olduğunuzdan emin olun. Anahtar kelimenizi çok sayıda tekrar etmekten kaçının. Çeşitli analizler ile anlamsal kelimeler belirleyin ve içeriklerinizin içerisine dahil edin. Bu sayede alaka düzeyiniz yükselecek ve arama sonuçlarında elde edeceğiniz konum daha iyi olacaktır.
SEO Uyumlu İçerik Nedir? Nasıl Oluşturulur? yazımızı ziyaret edebilirsiniz.
İçeriklerinizi oluştururken alakalı görseller kullanmaktan kaçınmayın. Görselleer kullanıcı deneyimini iyileştirir ve görsel aramalarında web sitenizin çıkma ihtimalini doğurur. Görsellerinizin Alt ve Title eklemelerini eksiksiz olarak yapın ve onları nitelikli hale getirin. Medya dosyalarınızı mümkün olan en küçük boyutta tutun ve boyut tasarrufu sağlayın.
Web site resim optimizasyonu nasıl yapılır? yazımızı da ziyaret ederek görsel optimizasyon hakkında bilgiler edinebilirsiniz.
Web siteniz içerisinde kullanıcıların daha fazla vakit geçirmesi ve arama motoru botlarının sitenizi tararken daha fazla detaya ulaşabilmesi adına iç linklemelere önem vermelisiniz. Her içeriğinize alakalı olduğunu düşündüğünüz içeriklerinizin linklerini ekleyiniz. Kategori ve Etiket kullanımlarınızı ihmal etmeyiniz. Böylece tüm içeriklerinizin alaka düzeyini yüksek tutabilirsiniz.
İç linklemelerinizi güçlendirmek adına Screaming frog ile iç link keşfetme yazımıza göz atabilirsiniz.
Web sitenizde yaptığınız her düzenleme ya da oluşturduğunuz her içerik, istediğiniz ölçüde etkileşime erişemeyebilir. Google analytics ya da diğer analiz servisleri ile web sayfalarınızın ve içeriklerinizin etkileşim düzeylerini kontrol edin. Beklentinizin altında kalan içeriklerinizi ve sayfalarınızı gözden geçirin ve yeniden düzenleyin.
Ne yapın ne edin sitenizi sürekli güncel tutun! Güncel olmak ve kaliteli içeriklerle güncel kalmak çok önemlidir. Başarılı SEO örnekleri incelendiğinde güncellik direkt olarak karşımıza çıkacaktır. Bu nedenle kullanıcıların ilgilisini çekecek blog içerikleri oluşturmayı ihmal etmeyin. Online platformlarda kendinizi sevdirmenin en etkili yolu web siteniz ile alakalı güncel içerikleri nitelikli bir şekilde sunmak olacaktır. SEO uyumlu içerik oluşturmaya ve bu içeriklerinizin hedefleriniz ile alakalı olmasına dikkat edin. Uzmanlık alanınızın dışına çıkmayın.
SEO yapılacaklar listesi son olarak Off-Page yani Site Dışı SEO çalışmalarını içermektedir. Site dışı SEO web sitelerinin popülerliğini belirleyen etmenleri içerisinde barındırmaktadır. Kaliteli geri bağlantılar oluşturmak ve rekabet ortamını kızıştırmak için site dışı SEO çalışmaları çok önemlidir. Rakiplerinizden farkınızın olmasını sağlamak ve kelime bazlı yükseliş yaşamak için Site Dışı SEO çalışmaları muhakkak kusursuz yürütmelisiniz.
Site Dışı SEO çalışmalarını 6 ayrı detay olarak inceleyebiliriz;
SEO çalışmalarında rakip analizi olmazsa olmazdır. Sektörel anlamda ve anahtar kelimelerinizde sizlere takip olan web sitelerini belirleyin. Rakip sitelerin yararlandığı geri bağlantı kaynaklarını tespit edin ve değerlerine göre sizlerde bu kaynaklardan yararlanmaya çalışın. Bu sayede rakipleriniz ile yakın takipte olur ve sürekli güncel kalırsınız.
Google Benim işletmem hesabınızı kurmadan ürün veya hizmet satmayı aklınızdan geçirmeyin. Haritalarda kendinize yer edinin ve fiziksel konumunuzu kullanıcılara belirtin. Bu sayede onların güvenini kazanırsınız ve kalite puanınızı yükseltebilirsiniz. İşletmenizi görünür kılmak ve farkındalık oluşturmak adına harika bir fırsat. Özellikle de rakiplerinizin hepsi bu servisi kullanıyorken siz siz olun sakın uzak kalmayın.
Web sitenize sağladığınız her kaliteli geri bağlantı sizin için artı popülerite anlamına gelmektedir. Kaliteli web sitelerinden tanıtım yazıları ve link çıkışları sağlayın. Anahtar kelimeleriniz ile link çıkışlarınızı güçlendirin. Aynı adreslerden link çıkışı edinmekten sakının ve spam tehlikesi oluşturacak sitelerden uzak durun. Domain değerlerine dikkat edin, kalitenizden ödün vermeyin. Sürekli olarak güncel backlink analizleri ile popüleritenizi artırın, yeni kaynaklar keşfedin.
Web siteleriniz adına edineceğiniz backlinklerinizi anahtar kelimelerinize “Çapa”lamayı unutmayın. Hem ana kelimenizden hem de yan anahtar kelimelerinizden anchor çıkışlar sağlayın. Uzun kuyruklu anahtar kelimeleri kullanmaktan çekinmeyin. Ancak sürekli olarak kelime bazlı çalışmayın ve Açık URL ile link edinmek için de çaba gösterin. Anchor text ve açık URL dengenizi sarsmayın.
Sizler her ne kadar sitenize artı değer katmaya çalışsanızda, sizin aleyhinize çalışacak olan rakiplerinizin de olabileceğini unutmamalısınız. Web siteniz için yapılmış olan ya da yapılabilecek olan Anti-SEO çalışmalarını yakından takip edin. Sürekli olarak analizler yapın ve rakiplerinizin sizleri aşağı çekmesine izin vermeyin. Anchor textleri sürekli olarak kontrol edin ve sizleri rahatsız eden kelimelerin analizini yaparak onlardan kurtulmaya çalışın.
Web sitelerinize sizlerin kontorlü dahilinde olmadan bağlantı verilmesi durumu söz konusu olabilir. Bu bağlantıların bir kısmı web siteleriniz adına tahmin edemeyeceğiniz düzeyde zararlı olabilir. Spam oluşturma tehlikesi olan ve zararlı anahtar kelimeler kullanılarak hazırlanan bu bağlantıları tespit edin, güncel olarak analizlerinizi yapın ve disawow işlemlerini gerçekleştirin.
Bağlantı reddetme aracı ve Link reddetme süreci rehber yazımızı ziyaret edebilirsiniz.
Sosyal medya çalışmaları, marka bilinci oluşturmak ve hızlı trafik elde etmek için oldukça önemlidir. SEO çalışmalarınıza destek olmak için içeriklerinizi ve hizmetlerinizi sosyal medya platformalarına taşıyın. Twitter, Instagram, Pinterest ve Facebook gibi popüler iletişim kanallarında hedef kitlerinize içerik üretin. Web site linkleriniz, yeni yayınlanan içerik linklerinizi buradan paylaşın. Planlama dahilinde marka bilincini artırmak için ilgi çerkici içerikler üretin.
Arama motoru optimizasyonu (SEO) çalışmaları yukarıda da bahsettiğimiz gibi içerisinde yüzlerce detayı barındırmaktadır. SEO yapılacaklar listesi ile SEO için yapılması gereken ve asla göz ardı edilmemesi gereken konulara temel başlıklar halinde değindik. Tüm bahsettiğimiz bu alt başlıkların da içerisinde alt detaylar olduğunu unutmamak gerekir. Örneğin; Site hızlandırma işlemleri için onlarca önemli husus bulunmaktadır. Bu nedenle tüm bu önemli hususların bir arada bulunması ve alt detaylarının da kusursuz olarak irdelenmesi SEO çalışmalarının bir bütüncül olarak yapılması, verimli sonuçlar elde edebilmek ve hedeflere yaklaşmak adına çok önemlidir.
Evet, “SEO böyle yapılır!” demek isterdik ancak maalesef o kadar basit değil. SEO uzun bir yarıştır. SEO’nun nasıl yapılacağı ve ne zaman etkisini göstereceği değişkenlik gösterebilir. Bu yarışı kazanmak kolay olmasa da yarışı önde götürmek ve rakiplerin her zaman önünde olmak mümkündür. Sürdürülebilir bir SEO çalışması yürütmek, güncel olmak ve algoritmaları değil de kullanıcıları memnun etmek adına çalışmak başarının anahtarı olacaktır. Güncel dinamiklere dayalı kaliteli ve profesyonel SEO çalışmaları için Dopinger’i tercih edebilirsiniz.
E-Ticaret Siteleri için SEO rehberi yazımızı da incelemek isteyebilirsiniz.
SEO, web sitelerinin kullanıcılara en faydalı ve optimize bir şekilde hazırlanması için iç, dış ve teknik detaylar göz önünde bulundurularak yapılmalıdır.
SEO çalışmaları içerisinde yüzlerce detay bulundurmaktadır. SEO yapılacaklar listesi ile optimizasyon çalışmalarınıza yön verebilmesi adına önemlidir.
SEO çalışmaları online dünyada var olmak isteyen web siteleri adına hayati önem taşımaktadır. SEO çalışmalarına önem vererek rakiplerinizin ile daha sağlıklı bir çekişme yaşayabilir ve hedeflerinize daha kolay ulaşabilirsiniz.
SEO süreklilik isteyen ve kendi içerisinde sürekli değişen dinamikleri olan bir süreçtir. Bu nedenle de uzun süre emek ayırılması, sürekli takipte kalınması ve farklı stratejiler ile geliştirilmesi gerekir. Zor olduğunu söylemek gerekir.
SEO, web sitelerinin arama motorlarında görünürlük performanslarını artırma çalışmalarıdır. İçerisinde teknik SEO, site içi SEO, site dışı SEO gibi kriterleri barındırmaktadır. Yüzlerce farklı detay ile birlikte uzun süreli bir çalışma dinamiği gerektirmektedir.
SEO çalışmalar bütünüdür. An